Magdalena KuriataŻyjemy w ciekawych czasach, kiedy sztuczna inteligencja wkracza awansem niemal we wszystkie dziedziny życia gospodarczego i społecznego. Trudno się dziwić, gdyż daje ogromne możliwości dotychczas kojarzone z futurologią. Postęp technologiczny z zawrotną prędkością zmienia naszą rzeczywistość. To megatrend, który według ekspertów zostanie z nami na długo. Skąd pomysł, aby był to temat specjalizacji na studiach MBA? Oprócz zagadnień menedżerskich, które stanowią niezmiennie fundament studiów MBA, uważamy, że wiedza i rozumienie zasadności stosowania narzędzi z zakresu transformacji cyfrowej jest aktualnie pożądanym potencjałem kompetencyjnym. Studia te kierujemy do osób, których decyzje na szczeblu zarządczym mogą dotyczyć również obszarów technologicznych. Zajęcia przygotowaliśmy w taki sposób, aby menedżerowie potrafili podjąć najlepsze decyzje w obszarze strategii transformacji cyfrowej w ich organizacjach.
dyrektor programu MBA
Studia Executive MBA – Digital Transformation & AI mają na celu pogłębienie wiedzy i kompetencji w dwóch obszarach: General Management i Digital Transformation. Zadaniem pierwszego obszaru trwającego dwa semestry jest przygotowanie Uczestników studiów do jeszcze efektywniejszego, bardziej świadomego zarządzania w organizacji poprzez spojrzenie na biznes kompleksowo, z uwzględnieniem wiedzy z każdego omawianego modułu. Drugi obszar dotyczy specjalistycznej wiedzy z zakresu transformacji cyfrowej. Jest poruszany w trakcie trzeciego semestru. Zakres programowy skierowany jest do menedżerów, których zadaniem jest tworzenie strategii, podejmowanie decyzji i rozwój firmy pod kątem automatyzacji, robotyzacji oraz wykorzystania innych rozwiązań technologicznych, wchodzących w zakres transformacji cyfrowej.
Dla kogo?
- osób pełniących funkcje menedżerskie, chcących poszerzyć swoje kompetencje w zakresie zarządzania, ze szczególnym uwzględnieniem obszaru sztucznej inteligencji,
- kadry menedżerskiej, dla której zdobycie wykształcenia kierunkowego jest konieczne do rozwoju kariery,
- osób, które chcą zdobyć lub usystematyzować wiedzę z zakresu Digital Transformation i Artificial Inteligence,
- osób na stanowiskach zarządczych, które chcą zdobyć kompetencje w zakresie wykształcenia menedżerskiego.
Organizacja studiów
Studia trwają 1,5 roku (3 semestry). Program obejmuje 328 godzin dydaktycznych, w tym dwa bloki tematyczne:
- General Management,
- Digital Transformation & AI.
Zjazdy weekendowe odbywają się średnio dwa razy w miesiącu. Zajęcia realizowane są w soboty i niedziele w godz. 8:30-15:30.
I i II semestr
W trakcie dwóch pierwszych semestrów uczestnicy realizują moduły z zakresu General Management obejmujące 6 obszarów:
- Komunikacja,
- Otoczenie biznesowe,
- HR,
- Finanse przedsiębiorstw,
- Strategia,
- Moduły do wyboru.
III semestr
W trzecim semestrze zajęcia prowadzą eksperci posiadający szeroką wiedzę z zakresu sztucznej inteligencji. Są to moduły specjalistyczne związane z Digital Transformation & AI:
- Transformacja cyfrowa w organizacji
- Przemysł 4.0
- Data Science
- Machine Learning
- Bezpieczeństwo informacji Compliance
- Trendy w technologii
- Moduł zaliczeniowy
Zasady zaliczenia studiów
Zaliczenie studiów polega na uzyskaniu pozytywnej oceny z:
- wszystkich modułów z obszaru General Management
- symulacji biznesowej Marketplace
- egzaminu podsumowującego pierwszy rok studiów
- modułu zaliczeniowego na trzecim semestrze
Elementem warunkującym jest również frekwencja na zajęciach w wymiarze min. 80%.
Prestiżowy dyplom
Absolwenci studiów otrzymują:
- świadectwo ukończenia studiów podyplomowych Executive MBA – Digital Transformation & AI
- dyplom Executive MBA – Digital Transformation & AI.
MODUŁY Z ZAKRESU GENERAL MANAGEMENT:
OBIERZ KURS NA MBA – spotkanie wprowadzające do studiów (8h)
KOMUNIKACJA (48h):
Psychomanipulalucje w biznesie (16 godz.)
W ramach modułu uczestnicy zanurzą się w głębię technik manipulacyjnych ucząc się ich rozpoznawania, zrozumienia, a przede wszystkim - skutecznego przeciwdziałania. Zajęcia łączą solidne podstawy teoretyczne z intensywnym treningiem praktycznym, wykorzystując gry symulacyjne, analizy przypadków oraz interaktywne warsztaty. Uczestnicy zdobędą kompleksową wiedzę i umiejętności niezbędne do obrony przed manipulacją w różnych kontekstach życiowych i zawodowych. Moduł ma na celu:
- opracowanie umiejętności rozpoznawania manipulacji, co oznacza, że uczestnicy nauczą się identyfikować subtelne i mniej subtelne techniki manipulacyjne, oparte na elementach mowy ciała
- zrozumienie własnych reakcji. Praca nad zrozumieniem, jakie mechanizmy w nas samych mogą czynić nas bardziej podatnymi na manipulację. Nauka praktycznych metod obrony przed manipulacją, w tym asertywności i umiejętności komunikacyjnych
- zastosowanie wiedzy w praktyce. Uczestnicy będą mieli okazję do zastosowania zdobytej wiedzy w kontrolowanych scenariuszach symulacyjnych, co pozwoli na lepsze przygotowanie do rzeczywistych sytuacji.
Wystąpienia publiczne/Hybrydowa komunikacja lidera (moduł online) (16 godz.)
Skuteczny lider to skuteczny mówca. Hybrydowa Komunikacja Lidera to sprawdzone techniki przygotowania i dostarczenia skutecznego przekazu – w wirtualnym i realnym świecie – który trafia do mózgu odbiorcy i wpływa na jego decyzje. Hybrydowe i wirtualne środowisko pracy to niesamowite pole do wyróżnienia i zwiększonej efektywności. Każde spotkanie to szansa, by idea została zauważona, zapamiętana i wzbudziła zaangażowanie. Po zakończeniu modułu uczestnik będzie potrafił:
- efektywnie przygotować się do publicznej wypowiedzi
- wzbudzać i utrzymać zainteresowanie i motywację odbiorców – przez 45 minut i przez 4 godziny
- wyróżnić swój temat i spotkanie z tłumu innych
- korzystać z pomocy wizualnych
- przekonać do swoich racji i zainspirować publiczność.
Negocjacje w biznesie (16 godz.)
Negocjacje w biznesie to szeroki obszar zagadnień, który można analizować z punktu widzenia teorii interakcji, czy modelu procesu komunikowania. W każdym z tych podejść pojawiają się standardowe zagadnienia, czyli wybór stylów negocjowania, proces i fazy prowadzenia rozmów, manipulacje i chwyty stosowane w trakcie rozmów, ogólne strategie postępowania w negocjacjach, zdolności i umiejętności negocjacyjne. W trakcie zajęć wszystkie te zagadnienia omawiane są nie tylko na poziomie wiedzy teoretycznej, ale nacisk położony jest na zdobywanie umiejętności praktycznych poprzez uczestnictwo w licznych grach i ćwiczeniach negocjacyjnych. Aktywny udział w zajęciach będzie dla uczestników okazją do:
- opracowania silnych i słabych stron procesu negocjacji biznesowych
- zrozumienia procesu percepcji partnera, siebie i sytuacji negocjacyjnej
- tworzenia strategii negocjowania
- planowania zadań negocjacyjnych
- wdrażania podstawowych praw negocjacji
- zaznajomienia się z technikami negocjacji
- opanowania umiejętności redukowania napięcia w trakcie rozmów i przełamania impasu
- diagnozowania swoich osobistych umiejętności i predyspozycji do prowadzenia negocjacji
- radzenia sobie w sytuacjach kryzysów negocjacyjnych
- poszerzenia wiedzy o aspekty psychologii negocjacji.
OTOCZENIE BIZNESOWE (32h):
Otoczenie prawne (16 godz)
Zajęcia umożliwiają uczestnikom rozumienie głównych zasad i prawidłowości funkcjonowania biznesu w otoczeniu prawnych uwarunkowań prowadzenia działalności gospodarczej. Uczestnicy poznają zasady podejmowania i prowadzenia działalności gospodarczej oraz zawierania i wykonywania umów w obrocie gospodarczym. W wyniku aktywnego udziału w zajęciach, uczestnicy będą potrafili:
- krytycznie oceniać otoczenie prawno-biznesowe, w którym funkcjonuje firma
- dokonać analizy praw i obowiązków wynikających z umowy cywilnoprawnej
- dokonać prawidłowego względem potrzeb i kosztów wyboru zabezpieczenia umowy
- wskazać zagrożenia kolizji działań organizacji z regulacjami obowiązującymi w poszczególnych gałęziach prawa
- zidentyfikować prawne ryzyka wewnętrzne
- przygotować opis i zgromadzić dokumentację zaistniałej sytuacji faktycznej lub prawnej w celu dokonania oceny ryzyka oraz uwarunkowań prawnych
- podjąć profesjonalny dialog z wewnętrznym działem prawnym oraz zewnętrzną kancelarią.
Otoczenie ekonomiczne (16 godz.)
Skuteczne prowadzenie firmy jest uzależnione od prawidłowego zrozumienia czynników mikro- i makroekonomicznych. Zajęcia kształtują u uczestników orientację w zakresie podstawowych współczesnych ekonomicznych problemów globalnych i ich korelacji z prowadzeniem działalności gospodarczej, a także umiejętności formułowania samodzielnych opinii na ten temat. Po jego zakończeniu uczestnicy będą potrafili:
- przeprowadzać analizy biznesowe z perspektywy mikroekonomicznej i makroekonomicznej
- analizować współczesne problemy ekonomiczne i ich wpływ na prowadzenie działalności gospodarczej
- analizować i szacować popyt rynku na towary i usługi.
HR (32h):
Budowanie zespołu pracowniczego i przywództwo (16 godz).
Budowanie silnego i zgranego zespołu oraz rozwijanie efektywnego przywództwa są kluczowymi elementami w osiąganiu sukcesu organizacji. W ramach tego modułu uczestnicy będą zgłębiać różnorodne aspekty budowania zespołu, rozpoznawania i rozwiązywania konfliktów oraz rozwijania umiejętności przywódczych. Poprzez zrozumienie etapów rozwoju zespołu, analizę różnorodności, maksymalizację potencjału kapitału ludzkiego oraz poznanie różnych stylów przywództwa, uczestnicy będą wyposażeni w narzędzia niezbędne do skutecznego zarządzania ludźmi. Po ukończeniu kursu będą potrafili:
- rozumieć etapy budowania i rozwoju zespołu oraz zależności zachowań lidera zespołu na poszczególnych jego etapach
- rozpoznać dysfunkcję i negatywne zjawiska w zespole oraz przeciwdziałać im
- rozumieć i wiedzieć, jak wykorzystać oraz rozpoznać różnorodność w budowaniu zespołu
- maksymalizować i rozumieć potencjał kapitału ludzkiego w zespole
- poznać i zrozumieć rolę współczesnego lidera i znaczenie przewodzenia jako "koła napędowego" całej organizacji i jej biznesu
- rozpoznać w sobie i dokonać autoanalizy współczesnego lidera
- rozpoznawać różne style kierowania ludźmi, oraz będą wiedzieć jak wykorzystać je efektywnie w rozwoju zespołu
- poznać wyzwania przywództwa w kontekście świata BANI.
Budowanie kultury komunikacji, zaangażowania oraz wyjątkowych wyników (16 godz).
Najcenniejszym z kapitałów każdej organizacji są ludzie, którzy swoim osobistym i zbiorowym wysiłkiem przyczyniają się do osiągnięcia wszystkich założonych przez przedsiębiorstwo celów. Od dobrze funkcjonującego zespołu pracowników zależy powodzenie organizacji, dla której pracują. Po zakończeniu modułu będą potrafili:
- kontrolować główne wskaźniki efektywności organizacji
- budować kulturę osiągania wyjątkowych wyników w miejscu pracy
- budować kulturę komunikacji opartej o skuteczne, transparentne narzędzia
- udzielać skutecznej informacji zwrotnej, zorientowanej na osiągnięcie wyniku
- umiejętnie ustawiać cele w organizacji
- rozumieć mechanizmy wpływające na proces zarządzania zmianą w organizacji
- wskazywać metody umocnienia kapitału ludzkiego oraz motywacji pracowników w celu zapewnienia sukcesu firmy
- analizować zasadnicze funkcje human resources oraz ich współdziałanie w ramach organizacji
- opracowywać plany zmaksymalizowania potencjału kapitału ludzkiego w organizacji.
FINANSE PRZEDSIĘBIORSTW (32h):
Źródła finansowania (16 godz).
Celem bloku jest omówienie technik i sposobów pozyskiwania kapitału na działalność gospodarczą. W ramach poruszanych zagadnień szczególną rolę odgrywa przekazanie wiedzy i kształtowanie umiejętności związanych z mechanizmami ekonomicznymi i organizacyjnymi pozyskiwania źródeł finansowania z uwzględnieniem aktualnych uwarunkowań prawnych. Efektem modułu jest podnoszenie kompetencji w zakresie:
- specyfiki źródeł finansowania działalności gospodarczej
- analizy i oceny kosztów pozyskiwania kapitału
- doboru odpowiednich źródeł do realizacji projektów biznesowych.
Analiza wiarygodności finansowej (8 godz.)
W czasie zajęć uczestnicy zdobywają wiedzę z zakresu narzędzi umożliwiających ocenę sytuacji finansowej przedsiębiorstwa. Szczególnie istotną kwestią jest rozwój umiejętności wykorzystania poznanych narzędzi poprzez studia przypadków i analizę rzeczywistych przedsięwzięć biznesowych. Po zakończeniu uczestnicy będa potrafili:
- pozyskiwać informacje finansowe z otoczenia biznesowego
- wykorzystywać narzędzia do oceny wiarygodności finansowej przedsiębiorstwa
- czytać informacje finansowe
- podejmować decyzje przekładające się na wyniki finansowe.
Ocena efektywności inwestycji (8 godz.)
Decyzje finansowe w zakresie inwestycji podejmowane w organizacjach biznesowych przez liderów na kierowniczych stanowiskach w istotny sposób przekładają się na działanie całego przedsiębiorstwa. W trakcie zajęć uczestnicy zdobywają doświadczenie przydatne w analizie i ocenie planowanych jak i realizowanych projektów inwestycyjnych,. Po zakończeniu modułu uczestnicy będą potrafili:
- oceniać stopę zwrotu i analizować ryzyko związane z rozwojem przedsiębiorstwa i podejmowaniem decyzji inwestycyjnych
- określić wpływ podejmowanych decyzji na wartość firmy.
STRATEGIA (32h):
Zarządzanie strategiczne (16 godz.)
Podczas dwudniowego spotkania, uczestnicy dokonują przeglądu wiodących rozwiązań i trendów rynkowych w zakresie stretegii przedsiębiorstw. Dodatkowo zostają omówione, wymogi stawiane przed nowoczesnym menadżerem. Zarówno w zakresie torzenia odważnych i adekwatnych do możliwości strategii rozwoju jak i ich wdrożenia. Jednak najważniejsza jest wspólna wymiana doświadczeń i inspiracji. Dzięki temu można wypracować zastosowanie poznanych sposobów i metod we własnych organizacjach, wpasowując je do przyszłych strategii.
- zajęcia mają charakter interaktywny, z elementami wykładu.
Symulacja biznesowa Marketplace (16 godz.)
W ramach modułu Zarządzanie strategiczne uczestnicy biorą udział w symulacji biznesowej Marketplace, w której ćwiczą podejmowanie decyzji strategicznych i taktycznych podobnych do tych, jakie muszą zostać podjęte przez zarząd każdej nowo utworzonej firmy. Największym wyzwaniem w symulacji - tak jak i w świecie rzeczywistym - jest konieczność ciągłego dokonywania wielu decyzji strategicznych i taktycznych równocześnie. Nie można odkładać decyzji o kampanii reklamowej czy rozwoju rynku w czasie podejmowania decyzji o wysokości ceny produktu. Uczestnik staje przed problemem współzależności różnych opcji decyzyjnych związanych z daną tematyką, ale również zależności pomiędzy różnymi obszarami decyzyjnymi.
Procesowi decyzyjnemu zawsze towarzyszy niepewność. Uczestnicy przekonają się jednak, że można zredukować tę niepewność, opierając swoje decyzje o wyniki decyzji z przeszłości. Mogą potem dokonywać korekt, tak więc można sobie radzić nawet z wątpliwymi decyzjami (sądy dotyczące przeszłości są o wiele trafniejsze niż przewidywania dotyczące przyszłości).
Materiały szkoleniowe dostępne w trakcie zajęć zawierają poglądowe omówienie decyzji, które uczestnik musi podjąć. Pomogą one zapoznać się z każdym etapem procesu decyzyjnego.
MODUŁY DO WYBORU (32h):
Uczestnicy mogą wybrać dwa tematy z poniższych. W programie studiów znajdą się te moduły, które zostaną wybrane większością głosów w grupie:
- Jak zbudować mentalny mistrzowski zespół i być nieformalnym liderem
- Zarzadzanie zmianą
- Rozumienie i kontrola myślenia twórczego w marketingu
- E-commerce
MODUŁY Z ZAKRESU DIGITAL TRANSFORMATION & AI:
Transformacja cyfrowa w organizacji (16 godz.)
Przemysł 4.0 (16 godz.)
Data Science (16 godz.)
Zagadnienia:
Wprowadzenie:
- wprowadzenie do Data science – definicja, znaczenie w biznesie, procesy
- przegląd popularnych narzędzi i technologii Data Science
- przykłady zastosowania Data science w praktyce.
Analiza danych:
- Zbieranie danych - źródła danych, metody zbierania danych, jakość danych
- Eksploracyjna analiza danych, podstawowe statystyki opisowe, pogłębiona analiza danych i elementy statystyki, wizualizacja danych
- Przetwarzanie danych, czyszczenie danych, transformacja danych
- Przykładowe zbiory danych i zagadnienia których dotyczą (przykłady praktyczne)
Budowa modeli:
- Wybór odpowiedniego modelu (regresja, klasyfikacja, grupowanie, wykrywanie anomalii, inne), selekcja i konstrukcja cech, modelowanie predykcyjne
- Ocena modeli, w tym metryki oceny modeli, błędy uczenia, testowe, generalizacji, walidacja krzyżowa
- Optymalizacja modeli: selekcja cech, dobór hiperparametrów, redukcja wymiarowości, unikanie przeuczenia, korekty modeli
Techniki uczenia maszynowego:
- Uczenie nadzorowane vs. nienadzorowane, uczenie przez wzmacnianie, uczenie wsadowe i przyrostowe
- Główne techniki uczenia maszynowego (drzewa decyzyjne, las losowy (Random Forest), metoda wektorów nośnych (SVM), metoda k-średnich (KMeans), itp.)
Wdrożenie modeli:
- Wybór właściwej metody wdrażania
- Przygotowanie danych do wdrożenia
- Implementacja modeli w praktyce: narzędzia do wdrożenia modeli, integracja z systemami biznesowymi, monitorowanie wydajności, środki zabezpieczeń
- Wdrożenie planu aktualizacji modelu (w tym ponowne testowanie i weryfikacja modelu)
Interpretacja wyników:
- Interpretacja modeli (istotność zmiennych, ocena wpływu zmiennych, wytłumaczalność modeli)
- Komunikacja i prezentacja wyników dla interesariuszy biznesowych
- Wady modeli uczenia maszynowego
Etyka danych:
- Podstawowe zasady etyki danych
- Ryzyka związane z wykorzystaniem danych w Data Science
Bezpieczeństwo danych:
- Ochrona danych osobowych (GDPR) i inne regulacje
- Bezpieczeństwo danych - zapobieganie naruszeniom, szyfrowanie danych
Przyszłość uczenia masztynowego - trendy i prognozy
Po ukończeniu warsztatu uczestnicy będą potrafili:
- Zrozumieć potencjał danych, ich roli w biznesie oraz możliwości, jakie niesie za sobą Data Science dla osiągania celów strategicznych organizacji
- Identyfikować obszary, w których analiza danych może przynieść największą wartość dla organizacji i wspierać podejmowanie kluczowych decyzji biznesowych
- Identyfikować główne narzędzia Data Science oraz podstawowe techniki uczenia maszynowego
- Zrozumieć ogólny proces wdrażania modeli Data Science w kontekście organizacyjnym oraz rozpoznawać kluczowe etapy tego procesu
- Nawiązywać efektywną współpracę z zespołem IT/Data Science, aby lepiej zrozumieć ich działania, wyzwania, możliwości i potencjalne ograniczenia
- Interpretować wyniki analiz danych i modeli w kontekście biznesowym, aby podejmować lepsze decyzje oraz optymalizować procesy w organizacji
- Opracowywać i wdrażać strategię Data Science, która będzie wspierać cele organizacyjne oraz zapewniać przewagę konkurencyjną
- Promować kulturę opartą na danych oraz innowacyjne podejście do rozwiązywania problemów biznesowych, wykorzystując potencjał Data Science i Machine learning
- Wdrażać podstawowe zasady etyki danych, identyfikować ryzyka związane z wykorzystaniem danych oraz dbać o bezpieczeństwo danych osobowych.
Machine Learning (16 godz.)
Machine Learning (ML) stanowi fundament obecnej transformacji, umożliwiając m.in. przewidywanie trendów, optymalizację procesów i podejmowanie bardziej świadomych decyzji biznesowych. Uczestnicy modułu zdobędą umiejętności niezbędne do identyfikacji obszarów, w których ML może przynieść największą wartość, rozpoznają potencjał "low hanging fruits" oraz nauczą się unikać potencjalnych ślepych zaułków w procesie wdrażania technologii. Moduł da uczestnikom szansę na wyjaśnienie wątpliwości i wymianę doświadczeń. Po jego ukończeniu uczestnicy będą wyposażeni w umiejętności krytyczne dla efektywnego zarządzania i wykorzystania technologii ML w swoich organizacjach. Będą potrafili:
- określać obszary zastosowania ML dla swojej branży
- identyfikować technologie z bezpośrednim potencjałem wykorzystania oraz te wymagające dalszej analizy i większych zasobów
- rozumieć kluczowe kierunki rozwoju technologii związanych z ML
- określać obszary z największym potencjałem zdobycia przewagi strategicznej
- rozumieć strukturę zarządzania danymi w organizacji oraz pojęcia, które się z tym zagadnieniem wiążą (m.in. data management, data architecture, data engineering)
- rozpoznawać łatwe do wdrożenia rozwiązania, przynoszące szybkie korzyści
- rozumieć ekosystem ML - poznać modele, frameworki, biblioteki.
Bezpieczeństwo informacji i Compliance (16 godz.)
Informacja stanowi znaczący kapitał każdej firmy, a zapewnienie jej bezpieczeństwa jest niezbędne dla zachowania nie tylko ciągłości biznesowej, ale również reputacji, konkurencyjności, oraz jest wprost wymogiem wielu przepisów prawa, zarówno krajowego, jak i europejskiego.
W pierwszej części kursu uczestnicy zostaną wprowadzeni w świat cyberbezpieczeństwa, poznając kluczowe zagrożenia dla danych oraz metody ich ochrony. Celem zajęć jest budowa umiejętności stworzenia strategii bezpieczeństwa informacji, w tym polityk, pocedur, procesów zarządzania ryzykiem, procesów odpowiedzi na incydenty bezpieczeństwa, jak również procesów zachowania ciągłości działania.
W drugiej części skupimy się na aspekcie compliancu danych, czyli zapewnienia zgodności z obowiązującymi przepisami prawa, wytycznymi organów nadzorczych, jak i międzynarodowymi normami. Uczestnicy zdobędą umiejętności potrzebne do analizy i oceny zgodności systemów przetwarzania informacji z wymogami prawnymi, a także do identyfikacji potencjalnych ryzyk. Analizowane będą również implikacje wysokich kar za nieprzestrzeganie przepisów, co podkreśla wagę compliance w działalności każdej organizacji. Kurs przeanalizuje również nowe wymagania ESG (środowiskowe, społeczne i ładu korporacyjnego), oczekiwania klientów oraz standardy organizacji nadzorczych, przygotowując uczestników do skutecznego zarządzania ryzykiem i budowania zaufania do procesów przetwarznia informacji.
Trendy w technologii (16 godz.)
Moduł zaliczeniowy
Moduł zaliczeniowy stanowi weryfikację rozumienia zagadnień poruszanych na zajęciach wraz z uzasadnieniem konieczności zastosowania poznanych rozwiązań technologicznych w określonych uwarunkowaniach biznesowych. Zadaniem uczestników studiów MBA będzie zespołowe wypracowynie strategii transformacji cyfrowej dla zasymulowanego przez sztuczną inteligencję przedsiębiorstwa. Prezentacja wyników opracowanej strategii będzie podstawą ewaluacji.