Około 10 lat temu podczas podróży do Japonii urzekły mnie tamtejsze ogrody, architektura, kuchnia i umiejętność łączenia tradycji z nowoczesnością. Później doszło zainteresowanie dalekowschodnim podejściem do zdrowia i dbanie o swoje ciało przez odpowiednią gimnastykę i specyficznie prowadzoną kuchnię. Inspirują mnie również elementy dekoracyjne z tamtych stron. Temat starych kultur Wschodu jest dla mnie pasjonujący. Część pozyskanych informacji oraz doświadczeń wykorzystuję w praktyce, na przykład ćwicząc tai chi, wykonując automasaż refleksologiczny oraz prowadząc kuchnię uwzględniającą cykliczną zmianę pór roku oraz potrzeby mojego organizmu. To wszystko daje mi spokój i radość, rozbudza ciekawość, a także poprawia moją kondycję psychofizyczną. W czasie podróży służbowych znajomość kultur i obyczajów dalekowschodnich pomagała mi w odpowiednim podejściu i zrozumieniu partnera biznesowego, który w swojej kulturze 
i tradycji niechętnie widzi kobiety na stanowiskach decyzyjnych. Moja wiedza i doświadczenie wielokrotnie pozwoliła mi do niego dotrzeć i z sukcesem zrealizować biznesowe plany. 

Bogusława Miranowska
Słuchaczka studiów MBA w WSB w Poznaniu

Zjazdy

  • studia MBA trwają 2 lata
  • program studiów został podzielony na 20 modułów realizowanych podczas 20 zjazdów
  • program obejmuje łącznie 590 godzin, w tym: 320 godzin zajęć weekendowych, 200 godzin pracy własnej oraz 70 godzin związanych z przygotowywaniem projektu menedżerskiego
  • zjazdy odbywają się średnio raz w miesiącu (w sobotę i niedzielę) i trwają po 8 godzin dydaktycznych dziennie.

Język wykładowy
Wszystkie zajęcia prowadzone są w języku polskim według programu przygotowanego przez Wyższą Szkołę Bankową i zatwierdzonego przez Franklin University. Dzięki temu udział w programie MBA umożliwia rozwój umiejętności menedżerskich również tym osobom, które nie władają biegle językiem angielskim.

Metody nauczania
Program kładzie szczególny nacisk na interaktywne metody nauczania:

  • analizy przypadków (case studies)
  • dyskusje i pracę w grupach
  • realizację projektów
  • symulacje oraz prezentacje.

Kluczowym elementem programu MBA jest aktywne uczestnictwo słuchaczy w zajęciach. Uczestnicy są stymulowani do aktywnej pracy podczas zajęć, do wymiany poglądów i do odnoszenia wiedzy akademickiej do swoich doświadczeń w biznesie.

Materiały dydaktyczne
Podczas każdego zjazdu słuchacz otrzymuje komplet materiałów dydaktycznych, przygotowanych przez wykładowcę i zebranych w praktyczny segregator, który zawiera m.in.:

  • autorskie opracowania
  • zadania i przykłady do samodzielnego rozwiązania
  • analizy przypadków
  • materiał teoretyczny
  • akty prawne
  • niezbędne informacje organizacyjne, jak np. zasady zaliczenia
  • CV wykładowcy.

Uczestnicy mają również dostęp do biblioteki i czytelni WSB oraz wewnętrznego serwisu internetowego Extranet oraz Moodle.

Sposób zaliczania zajęć

  • uczestnictwo w zajęciach jest obowiązkowe
  • każdy moduł kończy się pracą zaliczeniową i/lub egzaminem
  • podstawą ukończenia 2-letnich studiów MBA jest zaliczenie wszystkich modułów studiów oraz uzyskanie pozytywnej oceny z projektu menedżerskiego i jego obrony. Szczegółowy sposób zaliczania poszczególnych modułów wyznaczają wykładowcy

Dyplom
Absolwenci programu otrzymują dyplom ukończenia studiów MBA, wystawiony przez Wyższą Szkołę Bankową w Poznaniu, wraz z wykazem zaliczonych modułów i uzyskanymi ocenami oraz informacją, iż jest to program realizowany we współpracy z Franklin University. Dyplom sygnowany jest przez amerykańskiego partnera programu.

Moduły realizowane w ramach Programu MBA w Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu podzielone są na 4 bloki tematyczne, specjalny blok - Rozwój osobisty menedżera - oraz projekt menedżerski. 

Blok tematyczny: Ekonomia menedżerska

  • Ekonomia
  • Finanse dla menedżerów
  • Prawo w biznesie
  • Rachunkowość menedżerska

Blok tematyczny: Marketing

  • Marketing
  • Komunikacja w biznesie

Blok tematyczny: Zarządzanie

  • Analiza strategiczna przedsiębiorstwa
  • Zarządzanie strategiczne
  • Zarządzanie zasobami ludzkimi
  • Zarządzanie w biznesie międzynarodowym
  • Etyka biznesu a realia rynkowe
  • Zarządzanie projektami

Blok tematyczny: Kompetencje menedżerskie

  • Przywództwo i zarządzanie w firmie
  • Kultura organizacyjna i zarządzanie zmianą
  • Negocjacje w biznesie
  • Budowanie efektywnych zespołów

Blok tematyczny: Podejmowanie decyzji menedżerskich

  • Rozwój produktu z perspektywy finansowej
  • Rachunkowość zarządcza
  • Rozwój osobisty menedżera - metodologia Insights Discovery
  • Projekt menedżerski - konsultacje 

Opisy modułów:

Ekonomia
Głównym celem modułu jest prezentacja podstawowych mechanizmów rządzących funkcjonowaniem gospodarki rynkowej. Znajomość podstaw teorii ekonomii pozwoli słuchaczom lepiej zrozumieć zjawiska i procesy gospodarcze zachodzące w makrootoczeniu ekonomicznym firmy. Zajęcia nawiązują do realiów polskiej gospodarki, a zwłaszcza polskiej polityki gospodarczej. Opanowanie materiału prezentowanego na zajęciach i zawartego w rekomendowanych podręcznikach pozwoli zniwelować różnice w podstawowej wiedzy ekonomicznej wynikające z różnego wykształcenia akademickiego i wykonywanej pracy.
Przedmiotem modułu są następujące zagadnienia :

  • podstawowe pojęcia ekonomiczne
  • rachunek produktu krajowego
  • cykl koniunkturalny
  • budżet i polityka fiskalna
  • rynek pieniężny i polityka monetarna
  • bezrobocie
  • inflacja.

Po ukończeniu modułu słuchacze będą potrafili:

  • zrozumieć zasady funkcjonowanie gospodarki rynkowej
  • analizować i interpretować zjawiska i procesy makroekonomiczne
  • identyfikować i oceniać skutki polityki gospodarczej państwa dla wybranego przedsiębiorstwa
  • korzystać z informacji ekonomicznych w mediach, a zwłaszcza interpretować wskaźniki makroekonomiczne
  • komunikować się, stosując profesjonalne słownictwo ekonomiczne.

Finanse dla menedżerów
Zajęcia w formie gry symulacyjnej (planszowo-excelowej) „Strategia”.
Głównym celem modułu jest symulacja rzeczywistości biznesowej w zakresie planowania strategii rynkowej, jej realizacji, oceny oraz modyfikacji.
Przedmiotem modułu są następujące zagadnienia:

  • podstawowe sprawozdania finansowe
  • główne wskaźniki efektywności finansowej (KPI)
  • mechanizmy finansowania inwestycji (CAPEX)
  • układanie strategii inwestycyjnej
  • formułowanie planów i budżetów
  • cykl operacyjny i cykl konwersji w przedsiębiorstwie.

Po ukończeniu modułu słuchacze będą potrafili:

  • wykonać analizę podstawowych sprawozdań finansowych: bilansu, rachunku zysków i strat oraz rachunku przepływów pieniężnych
  • zinterpretować podstawowe pojęcia finansowe, takie jak: marża, wyniki operacyjne (EBITDA, EBIT, EBT, EAT, RE), przychody ze sprzedaży (revenues), koszty operacyjne (OPEX), amortyzacja (depeciation and amortization), budżet inwestycyjny (CAPEX), gotówka operacyjna i inwestycyjna, gotówka wolna (free cash flow)
  • stosować w praktyce zagadnienia związane z kapitałem obrotowym oraz obrotowością należności i zobowiązań.

Prawo w biznesie
Głównym celem modułu jest przedstawienie zagadnień prawnych użytecznych w pracy menedżera, ze zwróceniem uwagi na aspekty praktyczne oraz wielość uwarunkowań oraz skutków prawnych decyzji menedżerskich z punktu widzenia różnych gałęzi prawa.
Przedmiotem modułu są następujące zagadnienia:

  • podmioty prawa i ich organizacja
  • podmioty gospodarcze
  • relacje prawne podmiotów gospodarczych z otoczeniem
  • procedury dokonywania czynności prawnych.

Po ukończeniu modułu słuchacze będą potrafili:

  • uwzględniać w swojej działalności wieloaspektowość decyzji menedżerskich
  • powiązać kwestie ekonomiczne, organizacyjne, podatkowe i prawne przy podejmowaniu decyzji menedżerskich
  • uwzględniać możliwości prawne uczestnictwa poszczególnych podmiotów prawa w obrocie prawnym
  • stosować prawidłowe procedury nawiązywania i realizacji stosunków prawnych.

Rachunkowość menedżerska
Głównym celem modułu jest zrozumienie istoty i zasad tworzenia bazy informacyjnej, wynikającej z obowiązku prowadzenia ksiąg rachunkowych i sporządzania sprawozdań finansowych jednostek, a także rozwinięcie umiejętności wykorzystywania rachunkowości do podejmowania operacyjnych i strategicznych decyzji finansowych.
Przedmiotem modułu są następujące zagadnienia:

  • polskie a międzynarodowe prawo bilansowe
  • bilans księgowy informacją o sytuacji majątkowo-kapitałowej jednostki
  • rachunek zysków i strat informacją o sytuacji finansowej jednostki
  • rachunek przepływów pieniężnych informacją o sytuacji ekonomicznej jednostki
  • badanie i analiza sprawozdań finansowych jednostki.

Po ukończeniu modułu słuchacze będą potrafili:

  • interpretować Ustawę o rachunkowości i jej akty wykonawcze, Międzynarodowe Standardy Rachunkowości i Międzynarodowe Standardy Sprawozdawczości Finansowej
  • wycenić aktywa oraz pasywa w bilansie księgowym
  • wycenić przychody oraz koszty ich uzyskania w wariancie porównawczym i w wariancie kalkulacyjnym rachunku zysków i strat
  • ustalić źródła oraz kierunki wydatków środków pieniężnych w rachunku przepływów pieniężnych sporządzonym metodą pośrednią i metodą bezpośrednią
  • badać i analizować poszczególne elementy sprawozdania finansowego.

Marketing
Głównym celem modułu jest przekazanie wiedzy z zakresu marketingu w ujęciu menedżerskim, która pozwoli na wdrożenie i rozwój orientacji marketingowej w firmie oraz analizę i kontrolę aktualnie realizowanych działań. Uczestnicy modułu zostaną zapoznani z najnowszymi trendami w zakresie budowania strategii, marketingu, zarządzania marką i komunikacji marketingowej.
Przedmiotem modułu są następujące zagadnienia:

  • strategia marketingowa
  • kształtowanie przewagi konkurencyjnej
  • marketingowe zarządzanie produktem
  • zarządzanie marką
  • strategia cen, dystrybucji i promocji.

Po ukończeniu modułu słuchacze będą potrafili:

  • wyznaczać cele strategiczne i operacyjne przedsiębiorstwa
  • ocenić wpływ otoczenia konkurencyjnego na wybór strategii przedsiębiorstwa ze szczególnym uwzględnieniem wyróżników organizacji
  • zdefiniować przewagę konkurencyjną przedsiębiorstwa
  • zaprojektować strukturę produktów według koncepcji marketingowej
  • zaplanować pozycjonowanie produktu według koncepcji J. Trouta.

Komunikacja w biznesie
Głównym celem modułu jest nauka technik komunikacyjnych ważnych w budowaniu zespołu oraz reprezentowaniu organizacji na zewnątrz.
Przedmiotem modułu są następujące zagadnienia:

  • techniki komunikacji lidera
  • autoprezentacja i przemawianie publiczne
  • wpływ komunikacji pozawerbalnej na jakość komunikacji w biznesie.

Po ukończeniu modułu słuchacze będą potrafili:

  • klarownie komunikować zespołowi wizję organizacji
  • wytyczać jasne i mierzalne cele zespołu oraz jego poszczególnych członków
  • komunikować zasady pracy w zespole, rozdzielać zadania i odpowiedzialność
  • odpowiednio włączać do pracy wszystkich członków zespołu
  • doceniać i rozwijać swoich podwładnych
  • efektywnie udzielać komunikacji zwrotnej podwładnym i współpracownikom
  • korzystać z wybranych technik coachingowych w komunikacji
  • przygotowywać prezentacje (produktu, usługi lub projektu)
  • skutecznie prezentować swoje atuty
  • świadomie używać mowy ciała do wzmocnienia przekazu.

Analiza strategiczna przedsiębiorstwa
Głównym celem modułu jest praktyczne zapoznanie słuchaczy z wybranymi metodami analizy strategicznej oraz warunkami ich skutecznego zastosowania w procesie zarządzania strategicznego.
Przedmiotem modułu są następujące zagadnienia:

  • determinanty gospodarki rynkowej
  • konkurencja i konkurencyjność przedsiębiorstw
  • struktury podmiotowe rynku
  • etapy zarządzania strategicznego
  • przedsiębiorstwo jako system
  • obszary analizy strategicznej przedsiębiorstwa
  • źródła informacyjne analizy strategicznej
  • wybrane metody analizy mikro- i makrootoczenia
  • łańcuch wartości i system wartości (konkurowanie „na wejściach” i „na wyjściach”)
  • kluczowe czynniki sukcesu
  • model struktury konkurencyjności przedsiębiorstwa
  • potencjał konkurencyjności (strategiczny)
  • podstawowe rodzaje przewag konkurencyjnych
  • instrumenty konkurowania
  • pozycja konkurencyjna (strategiczna).

Po ukończeniu modułu słuchacze będą potrafili:

  • dokonać analizy strategicznej w procesie zarządzania strategicznego
  • wskazać determinanty konkurencyjności przedsiębiorstw w skali makro i mikro
  • zbudować model umacniania konkurencyjności przedsiębiorstwa
  • zastosować wybrane metody analizy mikro- i makrootoczenia.

Zarządzanie strategiczne
Głównym celem modułu jest nabranie przez słuchaczy praktycznych umiejętności w zakresie budowy skutecznej strategii.
Przedmiotem modułu są następujące zagadnienia:

  • po co firmie strategia?
  • podstawy strategii niebieskich oceanów
  • misja i wizja organizacji w praktyce
  • tożsamość organizacji
  • zarządzanie przez wartości
  • podstawy budowania modeli biznesowych
  • użycie SWOT w analizie ryzyka biznesowego
  • definiowanie celów strategicznych
  • operacjonalizacja strategii (podstawy balanced scorecard)
  • podstawy zarządzania portfelem projektów i programami.

Po ukończeniu modułu słuchacze będą potrafili:

  • diagnozować rynek oraz identyfikować jego potencjalnie atrakcyjne obszary
  • zbudować spójną tożsamość organizacji oraz efektywny system wartości
  • budować modele biznesowe
  • stawiać cele strategiczne
  • zoperacjonalizować i monitorować strategię (balanced scorecard).

Zarządzanie zasobami ludzkimi
Głównym celem modułu jest rozwój umiejętności związanych z procesem doboru pracowników, oceną ich potencjału oraz ich rozwojem.
Przedmiotem modułu są następujące zagadnienia:

  • menedżer HR – sylwetka zawodowa
  • audyt funkcji personalnej – narzędzia, cele, rezultaty, korzyści
  • mapowanie i zarządzanie kluczowymi procesami HR.

Po ukończeniu modułu słuchacze będą potrafili:

  • przeanalizować i ocenić strategię zarządzania zasobami ludzkimi oraz jej wpływ na wydajność firmy
  • stosować narzędzia z obszaru HR wspierające rozwój pracowników i realizację strategicznych celów przedsiębiorstwa.

Zarządzanie w biznesie międzynarodowym
Głównym celem modułu jest omówienie międzynarodowych strategii biznesowych, a także wpływ czynników ekonomicznych, politycznych i kulturowych na działalność przedsiębiorstwa.
Przedmiotem modułu są następujące zagadnienia:

  • strategie rozwoju przedsiębiorstw na rynku międzynarodowym
  • strategie regionalizacji na rynku międzynarodowym
  • formy umiędzynarodowienia i międzynarodowe strategie polskich przedsiębiorstw.

Po ukończeniu modułu słuchacze będą potrafili:

  • dokonać analizy rynków zagranicznych
  • przygotować strategię działań obejmujących ekspansję na rynki zagraniczne.

Etyka biznesu a realia rynkowe
Głównym celem modułu jest ukazanie praktycznych aspektów etycznego postępowania w świetle norm i wzorców etycznych w realiach biznesowych.
Przedmiotem modułu są następujące zagadnienia:

  • etyczne wymiary funkcjonowania firmy w układzie rynkowym
  • etyka biznesu w warunkach globalizacji
  • europejskie standardy etyki biznesu
  • podstawy odpowiedzialnej konkurencyjności
  • biznes, kryzys, etyka
  • kultura korporacyjna a normy etyczne
  • audyt etyczny organizacji
  • kodeksy i programy etyczne
  • menedżer – deontologia zawodu
  • etyka gospodarowania kapitałem ludzkim
  • etyka w komunikowaniu społecznym przedsiębiorstwa
  • etyka biznesu wobec patologii życia gospodarczego.

Po ukończeniu modułu słuchacze będą potrafili:

  • zrozumieć znaczenie odpowiedzialności etycznej w biznesie i jej wpływ na przyszłość stosunków rynkowych i społecznych
  • zbudować nawigacyjną mapę punktów krytycznych w zarządzaniu organizacją i relacji rynkowych narażonych na działania nieetyczne
  • doskonalić wewnętrzny proces zarządzania organizacją i zmniejszać koszty wypływające z nieznajomości obowiązujących reguł etycznych w relacjach rynkowych
  • świadomie doskonalić poziom kompetencji menedżerskich, wspierających działania etyczne w organizacji i relacjach rynkowych.

Zarządzanie projektami
Głównym celem modułu jest ukazanie najważniejszych zasad zarządzania projektami z kilku najważniejszych perspektyw związanych z rolami w organizacji. Uczestnicy zostaną wyposażeni w wiedzę i umiejętności wystarczające do zdefiniowania, powołania i monitorowania projektów oraz do wglądu w ich zawartość, założenia, ograniczenia i ryzyka. Cały program zostanie spięty merytorycznie perspektywą strategiczną – odnoszącą zasadność projektów do celów strategicznych organizacji. Słuchacze otrzymają również wskazówki, jak planować i rozwijać wiedzę i kompetencję PM w organizacji, m.in. w wymiarze HR.
Przedmiotem modułu są następujące zagadnienia:

  • projekt z perspektywy kierownika projektu i zespołu projektowego
  • projekt z perspektywy sponsora i pozostałych interesariuszy
  • projekty w procesach i proces zarządzania pojedynczym projektem
  • wprowadzenie do zarządzania programami oraz portfelem projektów i programów
  • podstawy strategicznego zarządzania projektami
  • modele, metodyki i źródła wiedzy PM
  • ścieżki kariery PM w organizacji.

Po ukończeniu modułu słuchacze będą potrafili:

  • wyróżnić projekty z działań organizacji
  • wyznaczyć cele dla projektów zgodnych ze strategią organizacji
  • zidentyfikować najważniejszych interesariuszy i ich wymagania
  • zarządzać procesem realizacji i monitorowania pojedynczego projektu
  • użyć odpowiednich narzędzi w zarządzaniu projektem.

Przywództwo i zarządzanie w firmie
Celem modułu jest dostarczenie wiedzy na temat kluczowych kompetencji liderów odpowiedzialnych nie tylko za skuteczną realizację długofalowych celów finansowych, ale także za personel firmy, rozwój indywidualny pracowników, zespołów, działów i całego przedsiębiorstwa.
Przedmiotem modułu są następujące zagadnienia:

  • najważniejsze role, funkcje, zadania i zakres odpowiedzialności współczesnych liderów
  • kluczowe cechy, podobieństwa i różnice liderów
  • lider XXI wieku
  • metody rozwijania w sobie cech najlepszych liderów.

Po ukończeniu modułu słuchacze będą potrafili:

  • wykorzystać wiedzę o kluczowych cechach najlepszych liderów do diagnozy własnego potencjału w obszarze zarządzania oraz do rozwoju pozostałych menedżerów w firmie
  • wykorzystywać oraz kształtować istniejące uwarunkowania środowiskowe w celu pozytywnego wpływu na pracę i rozwój liderów
  • zaplanować dla siebie działania wspierające rozwój zawodowy w roli lidera
  • wybierać te zadania i aktywności dla podwładnych, które wspierają, wzbogacają, budują odpowiedzialność oraz kształtują ich dojrzałość zawodową w pełnionych rolach.

Kultura organizacyjna i zarządzanie zmianą
Głównym celem modułu jest zapoznanie uczestników z koncepcją kultury organizacyjnej, jej wpływem na funkcjonowanie organizacji, zwłaszcza z punktu widzenia praktyk organizacyjnych oraz możliwości wprowadzania zmian.
Przedmiotem modułu są m.in. następujące zagadnienia:

  • kultura organizacyjna – podstawowe założenia, elementy składowe
  • systemy organizacyjne – „twarde” i „społeczne”
  • organizacja jako umowa
  • modele kultury organizacyjnej
  • organizacja rutyn firmowych
  • przetwarzanie informacji w kulturach i podejmowanie decyzji
  • kultury silne i słabe
  • różnicowanie kulturowe organizacji
  • „zarządzanie” kulturą organizacyjną
  • wpływ kultury na uczenie się organizacyjne – LC – współczynnik uczenia się
  • zmiana – opór przed zmianą, praca ze zmianą, zarządzanie zmianami.

Po ukończeniu modułu słuchacze będą potrafili:

  • identyfikować kluczowe przejawy kultury organizacyjnej
  • diagnozować kulturę organizacyjną, w tym czynnik LC
  • opisać wpływ kultury organizacyjnej na działanie organizacyjne.

Negocjacje w biznesie
Głównym celem modułu jest zdobycie wiedzy niezbędnej do analizy sytuacji negocjacyjnej, przygotowania się w kluczowych aspektach do negocjacji i ich sprawnego przeprowadzenia oraz podniesienie umiejętności w tych obszarach.
Przedmiotem modułu są następujące zagadnienia:

  • kluczowe aspekty sytuacji negocjacyjnej: cele negocjacji, górna linia i punkt oporu, BATNA, ZOPA, kwestie, stanowiska
  • analiza sytuacji negocjacyjnej z perspektywy teorii gier
  • prowadzenie negocjacji – negocjacje złożone, strategie szachowe w negocjacjach
  • perswazja w negocjacjach, obrona przed manipulacjami.

Po ukończeniu modułu słuchacze będą potrafili:

  • profesjonalnie przygotować się do procesu negocjacji
  • stosować strategie negocjacyjne i umiejętnie przełamywać opór w negocjacjach
  • formułować perswazyjne komunikaty
  • demaskować zachowania manipulacyjne drugiej strony i skutecznie się przed nimi bronić.

Budowanie efektywnych zespołów
Głównym celem modułu jest doskonalenie warsztatu menedżera w zakresie diagnozowania potrzeb rozwoju zespołu, elastycznego działania i skutecznego realizowania celów biznesowych firmy poprzez wykorzystanie potencjału intelektualnego wszystkich jego członków.
Przedmiotem modułu są m.in. następujące zagadnienia:

  • znaczenie zespołów (rola zespołów w biznesie)
  • cele zespołu marzeń (efekt synergii w zespole; cechy charakteryzujące wysokowydajne zespoły)
  • etapy rozwoju zespołu a świadome przywództwo (profesjonalna diagnoza potrzeb rozwojowych zespołu)
  • dynamika zespołowa i umiejętność obserwacji (rola obserwatora w zespole)
  • umiejętności komunikacyjne (omówienie modelu okno Johari, który podkreśla znaczenie świadomych obserwacji, komunikacji oraz zaufania)
  • zachowanie kierownicze w zespołach (aktywny trening, który uczy, jak diagnozować potrzeby zespołu i dostosować do niego styl kierowania
  • system ustalania profilu osobowości (test kompetencji menedżerskich)
  • analiza etapów rozwoju zespołu w kontekście realizacji celów (zaawansowany trening menedżerski).

Po ukończeniu modułu słuchacze będą potrafili:

  • identyfikować cechy skutecznego zespołu
  • rozpoznawać konflikty i stosować efektywne metody ich rozwiązywania
  • kierować procesami w zespole poprzez odpowiednie wyznaczanie celów
  • poprawiać wyniki poprzez właściwe zastosowanie wewnątrzzespołowej komunikacji na płaszczyźnie merytorycznej i emocjonalnej
  • maksymalizować osiągnięcia zespołu i członka “zespołu marzeń” w procesie realizacji celu
  • efektywnie wprowadzać zmiany w zespole
  • elastycznie sterować wydajnością zespołu i jego członków
  • stosować skuteczne style kierowania uruchamiające potencjał członków zespołu
  • diagnozować, za pomocą zestawu narzędzi, etapy rozwoju zespołu i przygotowywać na tej podstawie plan działania.

Rozwój produktu z perspektywy finansowej
W tym module słuchacze skupiają się na związkach pomiędzy inwestycjami w innowacje a rachunkiem zysków i strat oraz na asymetrycznym modelu zwrotu z inwestycji i zarządzanie portfelem projektów o dużej niepewności. 

Po ukończeniu modułu słuchacze będą potrafili m.in.:
  • określać, jak krytyczna dla rachunku zysków i strat jest innowacyjność, postrzegana przez produkty, serwis lub nowe modele biznesowe
  • budować i zarządzać portfelem projektów rozwojowych wykorzystujących rachunek prawdopodobieństwa, a nie liniową ekstrapolację wzrostu obecnego portfela produktowego. 

Rachunkowość zarządcza
Uczestnicy modułu nabywają umiejętność posługiwania się różnymi technikami i zasadami rachunkowości zarządczej, tak by mogli je wykorzystywać w warunkach firmy, w której pracują. Po ukończeniu modułu słuchacze będą potrafili m.in.:  

  • wykorzystać wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk 
gospodarczych w zakresie zarządzania przedsiębiorstwem
  • brać udział w analizach i ocenach alternatywnych rozwiązań problemów występujących w przedsiębiorstwie 
i dobierać metody oraz instrumenty pozwalające racjonalnie je rozstrzygać.

Rozwój osobisty menedżera
Głównym założeniem modułu jest fakt, że każdy człowiek jest wyjątkowy, ma własny styl działania, indywidualne potrzeby i oczekiwania. Moduł zakłada niepowtarzalny sposób rozwijania indywidualnych i zespołowych kompetencji zawodowych, uwzględniając przy tym typy osobowości i odmienne preferencje oraz wskazując, jak najskuteczniej wykorzystać swój potencjał w różnych sferach funkcjonowania.
Przedmiotem modułu są następujące zagadnienia:

  • ogólny styl funkcjonowania pracownika
  • mocne i słabe strony
  • wartości wnoszone do zespołu
  • komunikowanie się
  • mniej świadome aspekty wizerunku
  • typ antagonistyczny
  • wskazówki dotyczące rozwoju.

Po ukończeniu modułu słuchacze będą potrafili:

  • określić swój styl funkcjonowania, zarówno w sytuacjach pozytywnych, jak i mniej przewidywalnych, stresujących
  • rozpoznawać i rozumieć style funkcjonowania różnych ludzi, co wpłynie na poprawę jakości komunikacji w zespole i w kontakcie z klientami
  • współpracować z osobami odbieranymi jako „trudne”
  • zmniejszać negatywne skutki swoich słabych stron
  • budować przewagę konkurencyjną na indywidualności i mocnych stronach.

Projekt menedżerski – konsultacje
Projekty końcowe mają charakter ekspertyzy rozwiązującej problem menedżerski wybranej firmy. Wykonywane są w kilkuosobowych grupach. O wyborze tematu i firmy decydują słuchacze. Po kilku konsultacjach z prowadzącym i napisaniu raportu odbywa się obrona projektu, która jest okazją do zaprezentowania metody rozwiązania problemu oraz dyskusji z członkami komisji.

 

MBA Days
Dwa razy w roku organizowane są wykłady otwarte w ramach MBA Days. To dobra okazja, by zobaczyć jak prowadzone są zajęcia, porozmawiać z wykładowcami czy opiekunem grupy. W wydarzeniu uczestniczą również aktualni słuchacze MBA – można więc poznać opinie na temat studiów z pierwszej ręki. 

Komfortowe warunki nauki
Zajęcia prowadzone są w budynku Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu. Sale wyposażone są w nowoczesny sprzęt multimedialny. Słuchacze podczas zajęć mogą korzystać z komputerów osobistych, mają dostęp do sieci bezprzewodowej Wi-Fi.

Prestiżowy dyplom MBA
Absolwenci programu otrzymują dyplom ukończenia studiów MBA, wystawiony przez Wyższą Szkołę Bankową w Poznaniu, wraz z wykazem zaliczonych modułów i uzyskanymi ocenami oraz informacją, iż jest to program realizowany we współpracy z Franklin University. Dyplom sygnowany jest przez amerykańskiego partnera programu.

Zajęcia w USA – dla chętnych
Raz w roku dla słuchaczy programów MBA Wyższych Szkół Bankowych organizowany jest fakultatywny wyjazd do siedziby partnera – Franklin University w USA, z autorskim programem dostosowanym do profilu studiów. Plan pobytu w USA obejmuje m.in. spotkania i warsztaty prowadzone na uczelni, a także w wybranych amerykańskich firmach przez ich przedstawicieli.

Zajęcia wyjazdowe
W ramach programu MBA organizowane są zajęcia wyjazdowe, które są idealną okazją do bliższego poznania się oraz integracji uczestników w ramach grupy.

Networking
Dodatkowym atutem studiów MBA jest  możliwość budowania sieci kontaktów wśród  słuchaczy – przedstawicieli kadry  menedżerskiej wielu uznanych  w Polsce firm. Uczestnikami programu MBA  w WSB w Poznaniu są przedstawiciele m.in.  takich firm jak: INEA SA, Revico SA, PKO Bank Polski SA,  Dbam o Zdrowie SA, Telekomunikacja Wielkopolska sp. z o.o.,  Levi Strauss Poland sp. z o.o., Poczta Polska SA, Energa Obrót SA.

WSB Poznań MBA